torsdag 10 november 2011

Smyggstart med julpyssel



Julen närmar sig med stormande steg, i butikerna har julsakerna redan dykt upp för flera veckor sedan. Flera av mina bloggvänner har också börjat lägga upp julpyssel. Så nu tänkte även jag hänga på. Men för att det inte skall bli så tjattigt och tröttsamt med bara julpyssel under hela december hade jag tänkt variera mina inlägg med julpyssel och andra pyssel. Jag är som ni kanske har märkt en tjej med variation. Jag tycker att julen lätt kan bli tjattig om man inte har andra saker för sig också. I år tror jag att det kan bli extra tröttsamt eftersom jag jobbar på förskolan och då man fokuserar så mycket på alla förberedelser. Av tidigare erfarenheter brukar jag nästan vara trött på julen när själva julhelgerna skall firras.

Det julpysslet jag skall visa upp idag är en whiskyflaska som jag har målat julmotiv på. Flaskan var en julklapp till min farmor Anna för några år sedan. När hon fick den hade jag köpt vin glögg som jag hade fyllt flaskan med och lagt den i en korg med diverse matvaror som marmelad, kex och choklad. Sen hade jag satt sulfan plast på. Det var en uppskattad julklapp och flaskan sköljde farmor ur och använde sen som prydnad.

Här ser ni flaskan fram ifrån som jag har målat med allmogefärger. Idéerna fick jag från en julmarknad på nordstan i Göteborg.



 Här ser ni baksidan av flaskan. Snön gör jag med en svamp som jag duttar med, så den ser mer levande ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar