onsdag 20 juni 2012

Virkade djur från havet


Läste på min följare lista på det bloggar som jag följer att husmorsskolan har symöte idag. Jag har inget färdigt handarbete. Men ett påbörjat. Det är ett stort projekt som kommer att ta tid.
I virkbeskrivningen stod det att detta skulle vara stenar som finns på havsbotten. Men jag tycker att dem är ganska lika blåmusslor. Stenarna eller musslorna är stoppade med bomull. Eftersom det än så länge är ett pågående projekt så har jag inte hunnit att fästa trådarna. Men du kanske tyckte att det såg ut som möss med svansar....Det är bara öronen som fattas.


                  Idéen har jag hämtat från denna boken som jag hittade på biblioteket härom veckan.


Jag har valt att inrikta mig på sidan med havs djur, sidan "strandkanten". Skälet till att jag just har valt att inrikta mig på havsdjur är jag planerar att sy fast dem på Väven som jag berättade om för en tid sedan. Läs inlägget:en-halvfardig-vavd-tavla. Det som jag håller på med nu är en virkad skarpsill. Men jag är inte nöjd med fiskens proportion så jag funderar att kassera den. Jag kommer att uppdatera vidare hur det kommer att gå med havsdjuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar