måndag 16 juli 2012

Resultatet efter användningen av det nya snigelgiftet


För en vecka sedan köpte jag ett snigelgift som jag tidigare inte hade prövat eller hade någon information om tidigare. Se inlägget: investering-av-nytt-gift-mot mördarsniglar. Jag har använt halva burken och strött ut giftet 2 gånger runt hela tomten som är ungefär 16000 kvadratmeter stor. Jag är mycket positiv överaskad över resultatet. Alla mina nya plantor som jag har planterat är helt orörda. Giftet innehåller bland annat jäst och andra ämnen som sniglarna lockas till att äta. När sniglarna äter giftet och blir mätta, glider undan på en undanskymd plats och avlider. Efter alla regnväder som vi har haft den senaste veckan är det inte många sniglar som finns kvar i trädgården. På bilden ser ni ett helt gäng med mördarsniglar som har festar på snigelgiftet. En del av dem ser mätta och belåtna ut och några andra är i full aktion och smaskar i sig dem små ljusblå kornen.

                                      

Det är Greenline som har kommit fram med det effektiva snigelgiftet som jag har prövat. Det kostar 269 kronor och varar ett tag eftersom giftet fyller sin effekt när det blir blött. Inlägget delar jag med mig till:
http://husmorsskolan.blogspot.se/2012/07/tradgardsdagbok-del-18.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar