söndag 12 augusti 2012

Hotensia bytte färg


Har haft en blogg paus i två dagar. Även det som är roligt att göra i en vardag kan bli för MYCKE ibland. För mig är det roligaste att skapa och blogga just nu. När bloggande och skapande eller andra saker som glädjer ens vardag blir FÖR MYCKET då blir det som ett MÅSTE ett tvång. Om du känner så någon gång rekommenderar jag att gör en PAUS. Det var så jag kände i fredags och det var jobbigt att hålla upp, men samtidigt så skönt. Om inläggen blir ett måste istället för glädje blir dem inte bra. Men igår kväll fick jag nya krafter och startade med detta inlägg. Men som jag var tvungen att avsluta och spara för jag somnade vid datorn.....

För ett år sedan planterade jag en Hotensia som var rosa i en av mina rabatter. Se inlägget: http://haggalen.blogspot.se/2011/09/hortensia-i-kruka-far-nytt-liv-i.html. Den rosa Hotensia har nu fått en ny färg. Jag minns att det va någon bekanta som sa att färgen på Hotensia berodde på vilken jord som den växer i. Är det någon mer som har samma erfarenheter eller kunskaper om detta?


Min äldre Hotensia som alltid har varit den skarpa blåa färgen har nu fått en rosa blomma på andra sidan. Kan det kanske bero på att jag har fyllt på med ny jord med ett annat Ph värde?


Detta inlägget är ett bidrag till Husmorsskolans trädgårdsdagbok nr 22 gå in och se de andras bidrag. Nu har min fjärilsblomster slagit ut. Jag skulle leta efter inlägget men upptäckte att jag inte ens hade dokumenterat det. Jag har ju även drivit upp Riddarsporren så det här kanske är den växten? Vet du? Bilden ser lite knepig ut med ett fönster bakom. Det beror på att jag planterade växten i blomlådorna som hänger utan på väggen vid den inglasade altanen. Jag visste inte hur hög växten skulle bli eftersom jag var osäker på vilken växt det var. Jag hade planer på att plantera om den i en ute kruka, men tiden rinner i väg alldeles för snabbt ibland.....



1 kommentar: