torsdag 9 augusti 2012

Kruka med skrot


När jag har varit med i flera återbruksutmaningar har jag breddat mitt skapande med återvinningsmaterial. Det har även varit en utveckling för mitt eget sett att se att det praktiskt taget går att skapa och tillvara ta det mesta som annars skulle kasseras. Den utmaningen som har get mig mest fantasi är hhjaja sommarutmaningar
Där temana har gjort att vi deltagare har fått utmaningar i diverse material som vi tidigare inte har använt.
I går satte jag ihop den här annorlunda blomkrukan som är ett bidrag till temat EN ANNING SKRUVAT.
Materialet jag har använt mig av är en kruka i terracotta färg som jag har valt att inte måla om. Det andra materialet är stora rostiga muttrar.


Med hjälp av limpistolen fick jag ihop två blommor. Här ser du den ena som har en upphöjd mitten. Där i mitten är det en mutter som sitter fast på en mindre skruv.


                                                    Den andra blomman blev så här.


                                            Sedan tillsatte jag lite grön färg till blad.


                            Den andra blomman fick några andra blad och lite orange i mitten.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fin krukan med blommorna blev! Toppenidé! Och dina ord glädjer mig mycket. :-)
    Nu är bidragen tillbaka i augustiutmaningen. Jag tog mig friheten att ändra länkadresserna till dina bidrag, så att man hamnar på rätt bidrag direkt. Och så undrar jag när jag ska lyckas bidra med något också...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inget att muttra om (he, he)... Visst är idén skruvad.. och inte bara skruvad, krukan blev också fin!! :)

    SvaraRadera