lördag 18 augusti 2012

Lyxefterrätt för bantare


Innan jag gick på semester i Juli hade jag funderingar hur jag skulle lyckats hålla kvar de kilon som jag har tappat. Jag hade då läst lite tips vilka fäller som semester firare ofta drabbas av, se inlägget: Bantar tips
Nu två veckor efter ha avslutat min semester kan jag berätta att jag lyckades. Jag är så stolt över mig själv!
När mina arbetskollegor kom tillbaka med ångest att de hade gått upp en massa kilo kunde jag stolt säga att jag hade inte gått upp ett gram. Eftersom jag inte använder vågen utan storlekarna på kläderna så hade jag bara koll på hur byxorna satt och en del tunikor. Men jag hade valt att inte bry mig så mycket över det på semestern. Men jag hade lite funderingar första dagen på jobbet när arbetsbyxorna inte ville sitta uppe. Var det möjligt att jag hade gått ner på semestern trots att jag har unnat mig lite i lagom mängder. Men ändå jag har unnat mig.....

Denna lyxiga efterätt innehåller lite fett så det är en bra för dig som bantare att äta då du vill unna dig något extra på helgen eller på semestern. Efterätten går snabbt att göra och är mycket enkel.
Ingredienserna är banan, pekarnötter, kakao och kokosfett. Börja med att skala och dela en banan först på mitten och sen i fyra delar på bredden. Stek dem i en upphettad stekpanna med kokosfett i några minuter. Ta upp dem och lägg dem i en efterättskål så det ser fint ut (viktigt för ögat att det ser läckert ut). Jag har lagt mina bananer tillfälligt på ett uppläggningsfat. Strö över kakao efter egen smak och häll över ungefär 1/2 deciliter nötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar