lördag 7 juni 2014

En ny art har flyttat in i jämte abborren


Jag har jobbat vidare med min havstavla som är ett tygstycke som jag har målat, tillsatt grov havssalt och broderat. Sjögräsen är nästan färdiga. Men vad är det för en art som har klättrat upp på stenen?


Abborren har fått sällskap av en sjöstjärna.


Att måla och brodera går nästan hand i hand. Det som skiljer de olika teknikerna mest att det tar betydligt mycket längre tid att brodera än att måla ett motiv. Jag valde att inte skissa upp sjöstjärnan utan jag tittade på en bild med en sjöstjärna och broderade av. Jag använde små rutor med aidaväv.   Färgvalet blev två nyanser av lilla moulingarn.



Nu kom äntligen de micro glaspärlorna som jag fick i present till användning. 


De rosa glaspärlorna sydde jag fast på alla sjöstjärnans fem ben. Sedan använde jag en spetsig vas sax för att klippa ut havsdjuret. För att sedan klistra fast sjöstjärnan på sin sten. jag använde limpistolen. Nu är det bara att fundera vilka mera havsdjur som skulle vilja flytta in till abborren och sjöstjärnan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar