måndag 9 juni 2014

Test tavla gjord på egen griffelfärg


Den här tavlan har en botten av kartong som har fått 2 lager med hemmagjord griffelfärg. Receptet på färgen har jag hittat hos Återbruka av Åsa.Li. Jag hade ingen gipspulver hemma. Men istället hade jag mosaikpulver som jag ville bli av med. Det blev att pröva om detta pulver skulle fylla samma funktion som gipspulvret. Jag valde att hälla i pulvret direkt i den halvfylda gråa färgburken och rörde om. Massan blev som en lös gröt. Jag stryk 2 lager med gröten på kartongen med torkning mellan strykningarna. Sen bar det iväg till leksaksbutiken för att köpa vita griffelkritor. Efter att tavlan hade torkat i en vecka vände jag på den och ruskade bort allt som var löst. Det blev tre hjärtan i olika storlekar. Det fungerade att måla och roligt var det eftersom färgen blev så effektful med skugga betoningar. Tavlan blir mitt bidrag till dagens klockarbarns återbruksutmaning. Gå in på länken för att se vad de andra delar med sig.



1 kommentar:

  1. Hello! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs!

    Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
    Carry on the fantastic work!

    Look at my weblog ... phoenix criminal lawyers

    SvaraRadera