fredag 13 juni 2014

Virka en studentmössa till en nalle och förvandla den till en studentmaskot


Det blev en oplanerad paus på bloggen i några dagar. Den stora anledningen var att alla mina tre barn har slutat sina skolor. Min största dotter Emelie tog examen på Journalist och mediaprogrammet, lillasyster Ida tog studenten och lillebror Christoffer gick ur 9:an. Det har varit fullt upp. Att köpa studentmaskotar är ingen billig historia. För att få ner kostnaden skall du få ett tips som jag gjorde (hoppas inte Ida läser detta inlägget). Det började med att jag virkade studentmössan med en tanke att det skulle bli en brosch. Beskrivningen på mössan hittar du här: Studentmössa i mini format.
Några dagar efter att studentmössan var färdig virkad stötte jag på en fyndlåda på leksaksavdelningen på Ica maxi. En brun lagom stor nalle med en brun rosett runt halsen. Studentmössan sydde jag fast på nallens hjässa. Därefter köpte jag blågula band som jag satte runt nallens hals efter att jag hade klippt av den bruna rosetten. Förutom rosetten blev det ett långt band att hänga runt halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar