fredag 25 juli 2014

Starten på en korg av en tröja


Hej! Jag är inbjuden till Stick cafe på Facebook som äger runt i kväll och är egentligen slut nu. Men jag chansar att det kanske går att lämna in min stickning ändå. Hoppas att det är ok. jag har ändå varit delaktig tidigare i dag med att kommentera. Sticka är ett handarbete som jag inte har utfört så värst mycket. Det kan bero på att jag inte har lika lång erfarenhet som att virka. När jag köpte stickring setet har det blivit mer stickade alster. Det går så snabbt och enkelt med stickringen. Här har jag använt en tröja som hade gjort sitt och istället för att kasta den klippte jag tröjan i 1 centimeters remsor. Det andra tyget är resttyg. Jag håller på att sticka en korg.


Det var min svärmor som inspirerade mig att göra en likadan korg som jag fick av henne i födelsepresent. Svärmor har virkat sin korg. Men jag tänkte att det skulle gå snabbare och smidigare med stickringen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar