torsdag 19 februari 2015

Från bloggare till Företagare


Hej!
Efter att ha varit fritidsbloggare endast för nöjes skull i lite mer än 3 år, kände jag att det var dags att utmana livet med att börja tjäna pengar på min hobby, genom att bli egenföretagare. Du som har följt min blogg kanske har anat att jag har haft något på gång? Webbshopen har jag visserligen gjort ganska mycket reklam för. Men för att ha en webbshop behöver man inte ha en registrerad enskilt firma. Det går också att ha en hobbyverksamhet. Men då är du inte ute efter att tjäna pengar utan det blir som en hobbysyssla. I mitt företag kommer jag inte bara att driva webbshop utan det är mer som ett komplement till min kursverksamhet som räknas som övrig utbildning. Min sk kursverksamhet är kreativa skapar träffar i olika forum. Jag har ingen lokal att utgå ifrån. Istället har jag en ambulerande skaparverkstad. 

"Ambulerande skaparverkstad". Vad är det?
PysselQvinnan har ingen lokal där jag driver min verksamhet. Min verksamhet bedrivs istället på rullande fot, med en STOR resväska med allt som behövs till de olika skapar träffarna. "Med allt som behövs", menar jag allt material, verktyg inklusive skyddsutrustning. Eftersom jag är en person som gillar nya utmaningar, byta miljöer och träffa nya personer kommer denna verksamhet passa mig perfekt. 

PysselQvinnan Kommer hem till kunden
På rullande fot med min väska kommer jag resande med min skaparverkstad hem till dig. Du samlar ihop ett trevligt gäng, bjuder på fika. PysselQvinnan står för aktiviteten mot en kursavgift/person som betalas innan. Förutom en kravlös, avstressande, kreativ aktivitet får du som väninna en bonus. Bonusen är halva kursavgiften eller en produkter i webbshopen motsvarande samma pengabelopp.

Samarbete med andra företag och organisationer
PysselQvinnan har några kontakter med andra företag och organisationer för ett samarbete där jag kommer att hyra in mig i olika lokaler för att ha mer planerade kursutbud. Dessa utbud kommer att publiceras på min hemsida http://pysselqvinnan.se/. I går lade jag ut min primärkurs som kommer att vara hos Shopping Och Eventcenter. Dem har sin lokal i Göteborg. Gå in på deras länk för att få adressen och vägbeskrivning. Jag kommer också att befinna mig på hemmaplan i Onsala bibliotek. Inga kurser är uppsatta där ännu. Men jag räknar med att det kommer att bli en kurs i april eller maj. 

Vuxna, barn, pensionärer, företag, organisationer, föreningar
Jag har planerade kurspaket som jag anpassar efter vad kunden vill ha. Jag har en lärarutbildning och har arbetat med pedagogisk verksamhet med barn i förskolan och fritids. Med denna bakgrund gör att jag kan anpassar och formar jag mina workshop efter de olika åldrarna med barnen och beroende på hur olika grupper är sammansatta. Du kan vända dig till mitt företag om du planerar ett barnkalas, möhippa, afterwork, födelsedagsaktivetet m.m. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar