tisdag 17 mars 2015

Efter 1 vecka med ISOdieten


                                                            Hej!

Förra veckan började jag en 8 veckors kurs med coaching av ISOdieten. Hur har det gått? Förvånansvärt mycket bra! Ingen längtan efter sötsaker! Men så fick jag en elak bacill i kroppen som satte käppar i hjulet. Orken, lusten och motionen minskades. Några måste ha begär har jag intagit, men då i liten skala. Igår till exempel fördrev jag tiden i kylan på stan och halsen skavde. Jag som för några månad sedan bara dricker kaffe på morgonen blev enormt sugen på kaffe. kaffe på eftermiddagen är inte att rekommendera om man inte har frukt tillgänglig. In på ett fik något till kaffet ville jag ju ha, samtidigt som jag inte ville få i mig allt för mycket socker. Jag bad då om en kaka som innehöll mindre socker. Och fick då en lite småkaka. Det blev som pricket över iet. Det var vad jag behövde bara det där lilla. Bacillens fel :(. När det gäller att följa menyn som jag planerade på starten dagen (första träffen med coachen), fungerade det bara första dagen. Mitt liv är så flexibelt just nu, det gör att det är extra svårt att planera mat. Men jag har börjat tänka att jag alltid har hemma ägg, olika sorters frukter och grönsaker, nötter, 10% ost, fil, keso 4%,kycklingfile, fisk, bönor. Sedan köpte jag hem sojapasta.

Det svåraste

Jag har provat endast 1 recept i boken som vi fick och det är omeletten som blev en äggröra som ni ser på bilden. Jag byte ut lite ingredienser och valde det jag hade hemma. I min omelette/äggröra har jag röd paprika och majs, kryddat med ärtskott. Jag valde också att äta den som mellanmål 1 istället för frukost. Jag har svårt för stekt mat på frukosten, då vill jag helst ha fil. Men det som är svårast det är ögonens karaktär och minne att jag inte äter det som jag gjorde innan. Ibland hinner det slinka ner någon fel produkt i munintaget innan jag hinner tänka som tex på 3 dje dagen var jag och handlade mat, då var det provsmakning på 2 olika sorters bullar. Inte fören dem hade landat i magen kom jag på, "hjälp" vad gjorde du nu! Samma sak hände dag 5 då höll jag kurs i guldheden med mitt företag PysselQvinnan och lokalvärdarna bjöd på kaffe o mandelskorpa med mintsmak. Slurp 2 stycken åkte ner ruskigt snabbt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar