torsdag 27 augusti 2015

Etiketter för utomhusbruk

Hej!

På Istagram och på Facebook inkl Twitter berättade jag i eftermiddags att jag skulle berätta i kväll på bloggen hur jag hade gjort dessa etiketter. Jag känner att jag lurade er men ändå inte för kvällen är inte slut riktigt ännu. Anledningen till att jag har fått vänta ända tills nu är att vi har haft ett kraftigt åskväder där jag bor hela kvällen.Mina utomhus etiketter blev misslyckade. För som du ser är det häft klämmor överallt. Jag gjorde ett fel, som jag kommer att berätta och jag vet hur du skall göra för att få dem perfekta etiketterna.


Det är sällan jag slänger restbitar av papper. Tur är väl det. För dem resterna är perfekta till att göra egna etiketter av. Min stämpel med min hemsida fick jobba flitigt på restbitarna.


Åtta etiketter blev det. Jag klistrade fast dem på en sida mörk choklad förpackning. Jag använde limstift och lät det torka. 


Därefter startade jag igång laminatorn. Jag laminerade etiketterna och klippte isär dem. Detta var inte lyckat för plasten lossade. Detta var felet! Om vi skall rätta till det då skulle jag inte klistrat fast dem på förpackningen utan bara lagt in dem direkt i plasfickan och sedan laminerat. Med hjälp av en nåltång gjorde jag också ett hål för upphängningen. Etiketterna skall jag knyta fast på mina hållbara blommor av metall för utomhusbruk. Blommorna skall få pryda rabatterna på ålderdomshemmet där jag jobbar extra.






1 kommentar: