tisdag 22 september 2015

Halloween häxa

Hej!

I två tidigare inlägg har jag presenterat två andra pyssel som kommer att erbjudas i en workshop för barnen under höstlovet, se inläggen Spökslott att måla och bygga ihop. och Spindlarna glad och sur. Spindlarna kommer också att finnas att köpa i pysselkit. Jag inväntar fortfarande på mitt beställda paket med tillbehör. Fick ett meddelande från leverantören att det var så många som hade beställt så det skulle dröja upp till 14 dagar innan leveransen skulle skickas. Typiskt! Idag har jag planerat att tillverka häxhattar i olika storlekar och kvastar. Dessa lösa tillbehör kommer jag allt eftersom lägga in i webbshopen. Pysselkit på just denna häxan kommer vara svårt att sälja på shopen eftersom den har en glaskropp. Jag planerar däremot att göra en liknande häxa med ett oömmare kropps material som eventuellt kommer att säljas i pysselkit på shopen. 

Kvasten är gjord av restmaterial som jag fick av en företagsvän, häxans ömtåliga kropp är från en kryddburk, med en klänning från en återbrukad T-shirt, huvudet har jag själv skapat av tidningspapper, en bit mobilsladd och lera. Håret är brun/svart ull och hatten är gjord av mörkchoklad förpackning med samma tyg som klänningen. Armar av pipprensare och paljetter som dekoration på den svarta klänningen.

1 kommentar: