tisdag 24 september 2013

Abborren flyttar in


Idag är det Symöte. För ungefär 14 dagar sedan visade jag min halv broderade abborre, se inläggen
En halv abborre
Abborren börjar växa framl
Abborrens blivande hem
Följ abborrens process genom länkarna. Här följer fortsättningen.
Det är en långprocess att brodera en abborre. Jag gjorde en egen justering med konturer runt hela fisken.

Med hjälp av limpistolen fick jag kämpa och få abborren att fastna på lakanet. Jag klippte bort aidaväven. Men var tvungen att lämna lite kvar för att inte trådarna skulle lossna från sina stygn. Nu bor fisken där ensam i havsbotten. Jag tycker att abborren ser ledsen ut. Jag planerar att göra fler liv på havsbilden. Men det får vänta längre fram för nu behöver jag en paus från att brodera..


1 kommentar:

  1. En riktigt fin abborre som simmar fram, tror inte jag sett någon x-stygnsabborre innan :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera