fredag 20 februari 2015

Dyslektiker, bloggare och företagare

 

                                                      Hej! 

Jag har fått flera kommentarer på bloggen genom åren som retar sig på mitt språk särskrivning, meningsbyggnader och stavfel. Med min flik i högerspalten tycker jag ändå att det framgår ganska tydligt att jag har Dyslexi. Alla vet dock kanske vad detta är, trots att det är så vanligt idag. Det kan se mycket olika ut för varje individ som födds med detta handikapp. En del vet inte ens att dem har det. men oftast upptäcks det idag i skolarbetet. Idag finns det så mycket hjälp att få, men samtidigt inte för det är tyvärr här som pengarna stramas in när inte budgeten går ihop. Givitvis är det politiska beslut som har med pengar att göra. Ganska skrämmande tycke jag!

Varför spara in på stödet i skolan?

För om dessa barn och ungdomar fick den hjälpen dem behöver kan dem nå längre i livet. Men hur klarade jag mig så här långt? Med envishet, nyfikenhet,målmedvetenhet, hitta sig själv hur "jag" fungerar. och det viktigaste av allt är att inte vara rädd för att be om hjälp. Det finns hjälp att få som inte kostar pengar och det är vänskap. För att jag skulle klara av att bygga min hemsida och skriva dessa texter så att dem har ett korekt språk har jag fått hjälp med. Tack alla ni som har ställt upp och hjälpt mig med detta ni är guld värda för mig <3. 

Varför började jag blogga?


Anledningen att jag började blogga var att hålla i gång mitt skrivande efter högskolan. För hade jag slutat att skriva hade jag tappat mitt skrivspråk som har utvecklats enormt sedan jag började studera som vuxen. Att blogga är en mycket bra menigsfull träning för alla som har dyslexi och säkert för er andra med.. Anledningen till att jag skriver detta inlägget är att berätta att det kan uppstå språkfel i mina inlägg Inläggen på bloggen vill jag fortsätta att skriva själv utan granskning. Jag tycker att bloggen skall vara en del av min personlighet trots att jag numera är företagare. Hoppas att du som läser detta har överseende och med mina språkfel som dyker upp lite överallt och inte väljer att schrollar bort mig för den sakens skull.

Tack för alla som läser min blogg och alla som stödjer mitt företagande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar