tisdag 2 juni 2015

Bloggen 4 år

                                                            Hej!

För 4 års sedan startade jag min blogg som då hette Susannesblogg. Anledningen att jag startade bloggen var att hålla i gång mitt skrivande som hade utvecklas fantastiskt efter 3 år på Kom Vux och 3 1/2 år på Lärarhögskolan. Innan jag började plugga kunde jag knappt få ihop en rätt mening och hade mycket svårt att uttrycka mig i skrift. Allt berodde på att jag har svår dyslexi som jag inte har fått någon hjälp med när jag växte upp. Många undrar hur jag har klarat mig i livet och att jag har lyckats ta körkort gör många förvånade. Livet har varit ett stort gissande, tragglande och döljande. Det var först när jag gjorde ett test på KomVux och fick min diagnos som jag började att prata öppet om mitt handikapp. Men jag har ändå alla år vetat men aldrig haft på papper. 

Bloggen har hjälp mig och utvecklat skriftspråket mera genom dessa 4 år. Under andra svåra omständigheter som jag har drabbats av genom år, har bloggen varit guld värd att sjunka in i o glömma yttre världens tråkigheter. Bloggen som bara jag bestämmer, utvecklar och formar efter hur bara jag vill ha det. Alla kommentarer har gett mig glädjen att fortsätta och mitt stora hobby att skapa har drivit på tillsammans med bloggen.

Många vänner, utmaningar, tävlingar och tips av andra bloggare har varit en extra krydda i livets motgångar. Men efter regn kommer solsken och efter alla tråkigheter bestämde jag mig att starta eget där jag kunde kombinera ihop min utbildning, arbetslivserfarenheter och hobby. Där skulle min blogg få ett nytt ansikte och nytt namn. 

Så blev det men nu kom det andra svårigheter. Bloggen fungerar som marknadsföring och det gjorde att jag omedvetet eller medvetet började skriva mindre privat och mer busness tänk. Bloggen blev så trist att jag tappade massa läsare och nu har jag också börjat tycka den är så trist att skriva i så jag både tappar lusten att delta i alla roliga utmaningar och har svårt att komma igång med inlägg etc.

Det har gjort att jag har hoppat på en bloggutmaning för företagare för att få proffsig blogg hjälp av en annan företagare som har massa kunskaper och erfarenheter kring bloggning. Med hjälp av utmaningen hoppas jag skall komma igång  och få tillbaka mina läsare och lust att blogga. För har man ingen lust att blogga utan gör det för saken skull. Det är då inläggen blir så där trista att ingen vill läsa dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar