söndag 11 september 2011

Skål med målade tygbitar av olika kvalité




Efter mitt nöjda resultat av skålen med de målade godispapperna som blev en succé för mig i mitt skapande. (Se tidigare inlägg). Det gav mig mycket energi att måla mera. Materialet som jag målade på var träskålar som jag köpte billigt på ÖB för några år sedan. Det kändes som jag köpte upp hela lagret som dem hade kvar eftersom dem slutade sälja dem efter att jag hade köpt den sista skålen. 


Denna skål består av målade tygbitar av olika kvalitéer, mönster och färger. Den översta bilden skall föreställa en bit pälstyg, ett mönstrat jeanstyg och ett gult bomullstyg. Den sidan av skålen som vi ser på detta foto är rött bomullstyg med hjärtan mönster. Under den tygbiten ett glittrigt sammetstyg, ett grön melerat silkestyg, två ljusa bomullstyger och ett turkost frottétyg.







Här syns ett rosa prickigt bomullstyg, under ett blått jeanstyg och ett brun melerat manchestertyg.











De två tygerna som jag inte har beskrivit här är det småmönstrade grönblåa galontyget och det smårutiga gulvita galontyget. Jag ger ofta bort mina alster i presenter. Men sedan vi köpte min farmor Annas och farfar Bjarnes hus för ungefär 8 år sedan har jag börjat skapa till mitt egna hem. Jag tycker att det känns som en personlig del av inredning i vårat hem genom att ha framme egna skapade tavlor, prydnadsgrejor med mera. Då kan man också se att här bor det en person som är konstnärlig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar