torsdag 16 april 2015

Bröllopsgästernas minnes objekt

                                                                           Hej!

För 11 år sedan gifte jag mig. Då målade jag personliga stenar till alla våra gäster och till familjen. Stenarna användes som bordsplacering. Dukningens tema var havet. Till mig och min man gjorde jag stenar som skulle symbolisera kärleken i till varandra. Detta var min sten.



Detta är min mans sten. Vi har sparat våra stenar som ett minne. Dem har vi som dekoration mellan krukväxterna i vårt sovrums fönster.



Detta är min sons sten. Christoffer var sex år när vi gifte oss och han var intresserad av ishockey då. Så det var anledningen varför han fick denna symbolen. Christoffer har också kvar sin sten på sin fönsterbräda i hans rum. Men tjejernas stenar vet jag inte vart dem har tagit vägen och jag minns inte heller vilken symbol dem hade.



De roligaste med stenarna var att dem var så uppskattade av bröllopsgästerna. Så när dem skulle gå hem ville alla gästerna ta hem stenarna och det fick dem. Det var bara roligt och inget som jag hade i tankarna under produktionen. Det blev som ett minne för gästerna och det som mest förvånade mig var att precis alla gästerna ville behålla stenen med deras namn. Denna sten tillhör min underbara svärmor Ragnhild. Hennes symbol var stearinljus. Varje jul har hon hela lägenheten fullt med tända stearinljus till och med på toaletten.



Min underbara svärfar Reggies sten är lite ”skrynklig” så det är svårt att se på fotot hur den ser ut. Hans symbol är i alla fall fotboll. När jag var hos dem senast så gick jag runt och fotograferade saker som jag hade gjort för att samla bilder som material till min blogg. Då hittade jag deras stenar i en bokhylla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar