måndag 14 november 2011

Höstkrukan som tillslut fick ett lyckat resultat.


I ett tidigare inlägg gjorde jag ett test att klistra fast granens fina röda löv på en kruka med  lack/lim avsedd för textil och det lyckades inte. Jag gjorde sedan om testet genom att ta några andra blad som hade liggat i press och det fungerade. Så nu skall jag skrapa av de löven på krukan. För tanken är att jag skall använda grannens fina röda löv på samma kruka. För ungefär två veckor sedan plockade jag nya löv som hade blåst in och lade dem i press. Se tidigare inlägg om det misslyckade försöket:

Och se det andra inlägget om hur jag pressade olika växter från trädgården:



Jag använde igen textil lack/limmet som finns att köpa på  Pandurohobby













Jag satte klister på bladetet undersida och satte fast det på krukan. Sen fick det torka och därefter penslade jag på ett lager ovanför med lack/limmet för att det skulle bli lyster och glansigt.









Jag blev väldigt nöjd över det lyckade resultatet. Det är nästa så jag funderar att gå över till min granne och visa vad jag har skapat med hans fina blad.







Tidigare inlägg med samma etikett "krukor":
en-karleks-kruka-med-massor-  flera-krukor-med-olika-motiv      3d-kruka-med-havsbotten.
pussar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar