onsdag 10 juni 2015

En kärleks kruka med massor av pussar





När jag häromdagen gick i blomster affären och såg krukor med målad text på fick jag plötsligt en idé att man kanske kunde göra en kärleks kruka. Då kretsade tankarna kring röd text med ”love” på, som sedan utvecklade sig allt eftersom dagarna gick till puss munnar. Och det blev symboliska bilder istället för text. Så funderade jag vidare och kom fram till att den mest naturliga puss avtrycken är med egna läppar med läppstift. Men då var det ett till dilemma skulle det fungera med läppstift på en porslins kruka utan att det smetade ut om man tog i krukan. Jag hade tankar och diskussioner med olika personer i min omgivning. Då kom jag fram till att jag måste testa mig fram. Det kändes skönt att ta till vara mina läppstift som jag bara ligger i sminkväskan och som jag aldrig använder längre.


Jag tog på mig ett tjockt lager med läppstift och pussade krukan runt om och vände och vred på krukan så munnarna kom i vinklar. Sen fick krukan stå och vila i en vecka. Men mina förhoppningar var inte stora utan tankarna gick vidare för att utveckla eller göra om. Det var av en slump att jag i slutat på den veckan kände på munnarna om dem hade torkat och det hade dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar