tisdag 26 juni 2012

Jeans väst till Barbie


Här kommer det sista inlägget med Barbie plagg för en tid. Nu har jag packat ihop alla mönster för att starta upp något annat projekt vid symaskinen. Vad det blir vet jag ännu inte. Om två veckor har jag semester då jag mest skall vara hemma och pyssla i vår trädgård, slappa och skapa. Under semestern är en tid då jag producerar mycket. Jeansjackans mönster kommer från:sydd-sweetshirt-till-barbie. Jag har tagit bort armarna och gjort ett helt bakstycke och klippt upp det hela famsycket på mitten. Fickorna är egen design dem är klippta som tjocka U:n och kragen långsmala trianglar som är formade till halsringningen.


Jag började med att sy fast fickorna och kragen på framstyckena innan jag sydde i hop axelsömmen och sidsömmarna. Jag sydde dekorationerna för hand och sömmarna på symaskinen.


Efter att jag sytt ihop sömmarna och vrängt klädesplagget sydde jag med orange tråd dekorations sömn. För att jackan skulle se ut som våra jeans gör. Jag valde också att klippa knappnål. Men jag hittade dessvärre inga passande knappar. Knapparna hade jag planerat att sy fast på högersidan.


Så blev jackan baktill. Jag veck även upp nederkanten på jackan. För att modellen skulle se lite tuffare ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar