söndag 16 september 2012

Mini smörgåsar


När jag dricker eftermiddags kaffe vill jag alltid ha något gott att äta till. Det har blivit en del kakor och andra sötsaker förrut. Men nu går jag stenhårt inför att minska vikten och då måste jag hitta andra alternativ att ha som tilltugg till kaffet. Genom att göra de nyttigare tilltuggen lite festligare saknar jag inte bakverken lika mycket.


Jag använde mig av Lingongrova och sen gjorde jag två olika variationer på innehållet på varje smörgås. På den ena smörgåsen hade jag: Creme Bonjour med vitlöks smak och klippt rökt skinka. Till garnering gurkbitar och dill. På den andra smörgåsen använde jag: kaviar och gurkbitar. Valet av pålägg berodde på vad jag hade hemma.


Men för att få den festliga mini formatet på smörgåsen använde jag mig av en mandel musselform.


                                           På den grova Lingonskivan fick jag ut 2 mini skivor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar