onsdag 11 juli 2012

Mera detaljer på väven


Det är en ny vecka och återigen dags för ytterligare ett symöte på Husmorsskolans blogg. Precis som Maja, håller jag också på med samma projekt som förra veckan och här kan du se vidare utvecklingen på väven som börjar snart börjar bli färdig. Jag är så stolt över mig själv som har kunnat fortsätta på ett stort projekt utan att tröttna. Jag har funderat på om det är för att jag håller på med så mycket skapande med olika tekniker samtidigt? Det kanske är därför att jag inte tröttnar, utan varje gång jag sätter mig vid TV åker vävbonaden fram för att utvecklas vidare.


Jag skall berätta i detalj vad jag har gjort. En stor gul sol med strålar. Solen är virkad och fylld med bomull för att fortsätta med 3D känslan. Strålarna är broderade.


Sen har vi den påbörjade svanen i spets med fylld kropp. Kan avslöja att svanen skall få en partner sen också.



Några stygn med sandfärg och tång med svart och grått garn. Funderar också på att sy fast pärlor som snäckor eller något liknande. Jag får se vad jag hittar i källaren som kan passa bra till snäckor. Kanske du har några förslag?

1 kommentar:

  1. Vilken härligt kreativ väv!!! Du frågade om jag hade mönstret till den virkade ampeln, jag skrev ner hur jag gjorde i vintras så under virkning på min blogg finns mönstret. Det ligger rätt långt tillbaka för inser att jag virkat en del sen dess. Men där hittar du mönstret i alla gall. Ha en fin fin dag/Gela

    SvaraRadera