tisdag 18 september 2012

En doftande spindel


Det är återigen dags för Husmorsskolans symöte, förra veckan hade jag inget handarbete att bidra med. Ni kanske undrar hur det går på duken som aldrig tycks bli färdig. Jag kan berätta att jag har kört fast lite där då det blev fel och jag fick repa upp några varv. Nja..det gör ju att virksugen försvinner och det går lite trögare framåt. Men jag har dock inte get upp utan jag hoppas hinna sitta med duken nu när jag skall ha två dagars semester. Eftersom jag inte har hunnit något längre på den virkade duken tänkte jag istället visa upp ett annat form av hantverk. Jag hoppas att det är godkänt på symötet Original materialet sidenband med en beskrivande filmsnut,t hur du gör dessa tvålprydnader, se länken dekorativ doftspridare. Därefter blev det en variant till då jag ville pröva om det gick att göra med ett annat material än sidenband. Jag prövade då jeanstyg, se länken tvålprydnad av jeanstyg och spets. Tankarna spånade vidare efter att ha lyckats med tvålprydnader av jeans. Kan du gissa vilket material denna tvålen är inlindad i? Läs vidare så får du se vilket material och hur jag gjorde.


Denna tvåldoften kommer från billigt märket ONLINE. Det är viktigt att tänka på att tvålen luktar starkt och mycket för den skall fylla sin funktion att göra så det blir fräsch doft i rummen.


Materialet som jag använde mig av var plastpåsar som jag klippte i ½ centimeter bredda, nålar, taggsax 0ch tvålen.


Om du kikar in på första länken får du en beskrivande inlägg där jag visar och tala om hur du gör dessa tvålprydnader. Nackdelen med detta materialet var att det blir lite skörare att jobba med. I mitten där uppe och nederdelen av tvålen har jag klippt två ovaler av rosa flisttyg.


Även ovalerna av det rosa tyg satte jag fast med nålar.Till dekoration tog jag en plastspindel som jag satte fast med två nålar en på varje s


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar