lördag 20 oktober 2012

Mosaik på en glasflaska


Härlig med helg! Det är på helgerna när jag är pigg och har tid som jag har lust att skapa. Jag har då alltid kameran aktiv och jag tar fler foto en jag kanske använder till varje inlägg. Det finns ju ingen garanti hur kvalitet blir på varje foto och det är ju så lätt att bara radera alla dåliga kort. Fördelen är också att jag har fler att välja på och för att korten skall passa till just det specifika inlägget som skall göras. För att hålla i sär alla foto och skapande av alla det slag som jag gör och andra saker som jag dokumenterar lägger jag varje dag in fotona i datorn. I datorn gör jag mappar som jag döper till olika kategori eller planerat inlägg. Oftast är det redan färdig planerade inlägg. Genom att göra färdiga mappar med kort avsedda för ett specifik inlägg underlättar det för mig under det stressade veckorna. Ett tag gjorde jag även färdiga inlägg med text som bara var att publicera. Men det slutade jag snart med för det blev ingen inlevelse i dessa inlägg och jag kände mig inte nöjd. Det är extra praktiskt med foto mappar till projekt som tar extra lång tid då fotar jag under processen och har det samlat när projektet är färdigt.

På bilden ser du en glasflaska med mosaik. Jag har använt mosaikpulver som blandas i vatten. Innan mosaik massan läggs på klistrade jag fast snäckor, platta glaspärlor och diverse mosaik bitar. Flaskan använder jag som vas. Detta var en vas som jag gjorde för flera år sedan. Det är därför jag inte har dokumenterat med fler foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar