torsdag 9 mars 2017

Hängande påskägg i lappteknik


Det är ungefär 2 veckor kvar till Påsk. Jag har börjat påskpyssla. Detta är en egen design på hängande ägg. Dem är dock för stora och tunga för påskriset. Men dem är fina att hänga på gardinstången eller på väggen.
Ägget till vänster har fått en egendomlig form.


 Här är mallarna som ni kan använda. Vik varje ägg på mitten och dela dem. Rita av fyra delar av äggen på fyra olika tyger som matchar varandra.


Jag sydde ihop delarna på maskinen så dem skulle hålla bättre. Först sydde jag rak sömn och sedan avslutade jag med sicksack.


Sy först ihop varje sida för sig innan  fram och baksida sys fast. Därefter tränger du ägget åt rätt håll. Till stoppning en kan du använda stoppning i bomull, bomull eller vadd. Jag hade slut på min bomullsstopning. Så jag fick använda flis tyget som jag hade kvar från möss och hals projekten.



     Efter att jag hade fyllt den dekorerade jag med spetsrester.Detta inlägget delar jag med mig.
     Detta inlägget delar jag med mig hos husmorsskolans symöte



1 kommentar: