tisdag 23 april 2013

Schablon mall blir broderad tavla av tyg och garn


Förra tisdagen när det var symöte hos husmorsskolan hade jag inget att bidra med. Veckan innan dess visade jag processen av mitt brodyr projekt av en schablon blomma, se inlägget schablonblomman börjar växa fram Av samma schablon mall har jag även målat en tavla av, se inlägget reflextavla. Så här blev slutresultatet av den broderade tavlan. Där jag har blandat tyg och garn. I mitten har jag sytt med mängder av franska knutar.  Blomman är sydd på ett blått underlakan som jag skulle kassera.
Jag har ingen fortsatt plan vad jag skall fortsätta att göra med brodyrlappen. Eventuellt funderar jag på att sy en kudde där jag har blommotivet på mitten. Om det inte blir någon kudde skall jag lägga undan den i skåpet för att använda den i ett annat tillfälle.



2 kommentarer:

  1. Skulle bli jätte fin på en kudde eller en väska.

    SvaraRadera
  2. Såg att du gillade mina blommor:-) Prova du också jätte kul och jag har ialldrig skurit mig på två år;-) Du kan fila av kanterna med en metallfil om du vill.

    SvaraRadera