tisdag 2 april 2013

Sydd Schablonblomma med olika tekniker


Igår startade jag ett nytt projekt. Har endast en plan att brodera schablon blomman på olika set med olika material. Men vad jag skall ha tygstycket till med blomman har jag inte funderat vidare på.. Schablonen har jag hittat från en tidning. Förutom att jag skall brodera blomman har jag även valt att använda mig av applikationer. En del blad på blomman har jag klistrat fast ett halvt blad för att sedan fortsätta med att brodera resten.


Tyget som jag har använt mig av är ett bomullslakan som barnen hade i sina spjällsängar. Dessa lakan är relativt fräscha då dem inte har används så mycket. För att tyget skall sträckas så det ett bra resultat lättare att sy har jag satt fast tygstycket med en två delad ring. Hur schablon blomman utvecklar sig får ni se ni se nästa veckans inlägg på symöte nytt mönster- för- arbo garn. Gå in på länken och se fler bidrag till symötet.


Jag vill passa på att avsluta mitt inlägg till veckans husmorsskolan med att göra reklam för min kommande utamning. Gå in och läs reglerna Utmaningen startar på söndag den 7 april till och med 27 april.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar