lördag 10 augusti 2013

Gubben med korknäsan


Släng inte dina CD skivor som är repade eller som du har tröttnat på. För dem går att återanvända och är ett bra pysselmaterial. I fall du inte själv gillar att pyssla så kanske du har barn i din omgivning som har skapar lust. Jag har en hel kartong full med detta pysselmaterial som jag hade planer på att slänga innan jag började experimentera med materialet. Jag har fått ihop några alster gjorda av CD skivor. Följ länkarna så får du se:
En abstrakt färgklick att hänga på väggen.
Halloween pumpa på väggen.
Blod eller rödfärg
Ängel huvud.

Materialet som jag har använt på gubben är: garn, bomull (som jag har målat svart), kork(från en vinflaska), plastat tyg som jag har målat och klistrat på skivan. Ögonen och munnen är gjorda av reliefpasta som hade stelnat lite. Pastans konsistens var som en deg. Degen luktade lim. Degen gick dessutom att måla och limmas fast med limpistolen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar