tisdag 1 oktober 2013

Rutiga gardiner i höstfärger


Suck! äntligen blev mitt så kallade "ufo" färdigt. Gardinerna har jag hållit på med till och från i 2 års tid. Det är lika roligt varje gång det sätts upp gardiner hemma tycker jag. Det är som en extra energi kick. Mina rutiga höstgardiner hänger i köket. Där finns det 2 fönster. Det gör alltid att det blir lite motigt att sy gardiner till just detta rummet. Detta är ett inlägg som jag delar med mig till veckans symöte och detta är även ett passande inlägg till min höstutmaningen oktober.


Tygerna till gardinerna är ett återbruk av 2 olika gardiner och en stuvbit som jag har fyndat. Det rutiga tyget är en gardin, spetsen har jag sprättat upp från en tredje gardin som inte är med på bilden. Den gardinen blev en paradgardin utan spets. Stuvbiten är det vinröda tyget längst ner. På loppis fyndade jag kantband i rost orange. För två år sedan var målet att sy en hissgardin. Men det blev en annan variant. 


2 kommentarer: