tisdag 24 december 2013

Julhalsband med blommor



God Jul på er alla läsare! Idag är det julafton! Det blev en grön, stormig julafton hos oss.Här kommer den sista bilden nummer 24 i Bloggens adventskalender som är ett julhalsband med röda blommor som jag knåpade ihop i går kväll. Det kan bli ett sista minuten julklapp. halsbandet tar ungefär 1-2 timmar att göra. Du behöver ståltråd, 36 jämna pärlor med ganska stort hål och 6 avvikande pärlor i en annan färg.


Halsbandet har jag gjort av 6 stycken röda träpärlor i varje blomma med en glasfärgad/vit pärla i mitten. Jag har använt svart tunnare ståltråd avsedd för smyckes tillverkning. Baktill använde jag ett lås som jag har köpt på hobbybutiken avsedd för smyckes tillverkning. Jag har inte kommit på mönstret själv på halsbandet. Jag lärde mig av den här videon på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=mUVX5gCuGFA. Jag valde att inte ha några pärlor emellan varje blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar