söndag 23 mars 2014

Metallägg till påskriset


Det är sista veckan på bloggutmaningen I mina händer. I mina händer har jag lekt med plåtsaxen igen. Tillsammans med metall tejp, ståltråd och färg.


Av en konservburk har jag klippt ut tre små ägg till påskriset.


Mina 3D mönstren är gjorda av ståltråd som jag har format på olika sätt. 



När jag gjorde Ett annorlunda smyckeskrin. använde jag metall ark utan klister. Det finns flera variationer på fuskmetall att köpa i hobbybutikerna. Här har jag prövat en annan variant som är metall tejp.Tejpen är 3 centimeter bred. Den kostade 50 kronor för 10 meter. 


Efter att jag hade tejpat fast dem valda mönsterdelarna använde jag verktyget för att få fram motivet.


Det blev tre olika mönster på äggen. Eftersom jag ännu inte har tagit in något ris så fick jag hitta något annat sätt att hänga äggen för att kunna fota dem. Metalläggen blir även ett inlägg till min nystartade utmaning Vi pysslar tillsammans med temat "Påsk". Välkommen att delta och att dela med hjälp av bild ikonen nedan.

                                                         


1 kommentar:

  1. Spännande med metalltejp. Har inte stött på det tidigare. Själv drar jag mig lite för att klippa i metall. Tycker det blir en massa otrevligt spån som hamnar lite var stans. Roligt med ny utmaning! Jag har faktiskt också tjuvstartat ägg-dekorationer idag men hann inte få med dem på bild. Återkommer! Roligt att du varit med i utmaningen.

    SvaraRadera