fredag 30 maj 2014

Fortsättning på abborrens hem


På min sommarsemester förra året startade jag med att måla bakgrunden till en blivande tavla. Därefter broderade jag abborren på aidaväv. Efter att ha satt fast abborren försvann inspirationen vad som kunde mer finnas på tavelmotivet. Den halvfärdiga tavlan har stått i syrummet i väntan på mer idéer. Läs hur jag har gjort bakgrundsbilden och abborren. 


Jag är med i Facebooks gruppen "Vi som broderi twittrara mot en bättre värld"https://www.facebook.com/groups/337157679645704/events/. Där fick jag ett tips att det är snyggt att brodera på en målad tavla. Konturerna blir förstärkta med broderade stygn på färgen. Här ser du en närbild på sjögräset. På de målade gröna sjögräset har jag broderat gröna stygn. Detta gav mig en ny kick att fortsätta att arbeta med tavlan. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar