måndag 7 juli 2014

En korg växer fram i en 3D tavla


Nu är jag hemkommen från min mini semester. Mer bilder blir det framöver från resan. Jag hade med mig en digitalkamera som måste tanka över bilderna via sladd. Trots att den bara har några få år på nacken är den omodern. Det rusar fram i utvecklingen av de tekniska prylarna. Annars är mina foton tagna med min mobilkamera. Jag kompletterade med denna kameran för att spara på batterierna till mobilen. I dagens inlägg vill jag visa ett nytt projekt som jag startade med innan min resa. Det är en tavla som är gjord av en kartongskiva. På kartongskivan har jag spänt fast och klistrat en bit strukturtapet.



Denna tavelbotten blir som en canavastavla i tunnare model. Motivet på tavlan blir i 3D model i form av en korg, gjord av virade reklampappers remsor som klistras fast. Korgen är nu färdig att målas. Något ätbart kommer att bli korgens innehåll i vilket material kommer jag att visa i ett annat inlägg senare i bloggen. Lägg till dig som medlem i spalten till höger för att inte missa fortsättningen på detta inlägget och alla andra trevliga inlägg och överraskningar som bloggen kommer att bjuda på framöver. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar