torsdag 3 juli 2014

Hej då västkusten! Nu drar jag norrut.


Resväskan är packad och klar för snart bär det i väg. Jag skall på en minisemester. Då jag kommer att vara borta i 4 dagar. Om bloggen blir uppdaterad under dessa dagar kan jag inte garentera. Det beror på  om husvärdarna lånar ut sin dator. Men annars tycker jag att det kunde vara roligt att visa lite bilder och berätta vad jag pysslar med norröver ditt jag skall åka. Pepper som skall vara hemma med husse och lill husse är deppad för matte skall åka i väg. Han har erfarenheter av den här typen av väskor. Det betyder att matte inte kommer hem snart.


Jag skall åka tåg i 6 timmar i sträck. Det låter förskräckligt länge och kanske långsamt och tråkigt. Men så tycker inte jag. Jag har hela handväskan full av olika aktiveteter. Igår betalade jag även Premium Spotify för en månad. Att kunna lyssna på valfri musik är ett krav för mig på långresor. Det är skönt att slippa reklam avbrott i lurarna.  Det blir en kväll resa då tåget börjar rulla 18.25 från Göteborgs central och är framme mitt på natten 0.27.  Vad finns det då som lockar i Gävle? Det är inte staden i sig som är mitt dragplåster utan min kompis Carina som har flyttat dit. Carina har varit hos mig ofta de tre senaste åren. Nu är det min tur att åka till henne och se hur hon har det i sin nya hemstad.


Igår fick jag lite smått panik när inte resväskan befann sig i källaren och inte i hela huset. Va! Jag hade ingen susning vad den hade rullat iväg? Som tur var har mina familjemedlemmar bättre minne än mig. Min dotter Ida lånade den i vintras och har glömt att lämna den..... Som tur var berättade min mamma att hon hade en oanvänd resväska liggande hemma som hon ville bli av med. Ibland får man ha tur! Väskan var i en mindre model än den andra väskan. Men det kanske är bra för då fick bara det nödvändigaste plats. Jag valde också att tänka om när det gäller neseären. Den tog för stor plats istället valde jag att lägga flaskor och tuber i luckorna bland kläderna och då får dem också mjukt runt omkring så dem inte går sönder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar