tisdag 18 augusti 2015

Alla mina hjärtan


                                                             Hej! 

I början när vi flyttade till vårt hus för ungefär 12 år sedan hittade jag denna glasbit som är format som ett hjärta. Glasbiten fann jag i jorden när jag grävde. Jag tycket det var så fint så det har fått ligga i fönstret på den inglasade altanen i alla dessa år. Det var först i julas som jag började uppmärksamma alla hjärtan som finns omkring mig. För i julas hittade jag ett hjärta i snön, se inlägget: kärlek från ovan. 



I våras dök det upp ett hjärtan till. Detta hjärtan ligger kvar fortfarande på samma ställe vid gaveln vid vårt hus. Det är en bit masonitskiva med vitfärg som har börjat krackelerad.



I början på sommaren fick jag se att det krackelerade hjärtat hade förökat sig. Drygt en halvmeter bort låg detta hjärtat som är av samma material. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar