söndag 27 december 2015

En doptavla med plats för foto

Hej!

Julen har varit lugn och fridfull med mycket lagom mat och lite godis. I min skaparverkstad packade jag ner julpysslet några dagar innan julafton. Massor av annan inspiration fyller min verkstad. Bland annat har jag mjukstartat med påsken, alla hjärtans dag och tema dop. I detta inlägget skall jag visa upp min senaste skapelse som är en doptavla som har en botten av en handgjord tunnare canavas tavla. På tavlan har jag byggt upp en dopkläning i 3D motiv som jag har målat och strött silver glitter över. På magen har jag fäst sidenband tillsammans med spets allt i rosa. Denna tavlan skall jag ge bort på ett kommande flick dop som troligen kommer att bli i februari.


Den tunnare canavastavlan är gjord av 1 CD skiva och flera lager kartongförpackningar. Klänningen är uppbygd av snörrester och silkespapper med överdrag av claylera i silke och med kornig claylera. Baktill finns en upphängningsögla eller tavelkrok som är en kapsyl från en drickburk. 


Så här fin blev doptavlan färdig med fotot fast satt över klänningen. Nu skall jag göra en blå tavla också. Kanske du också skall på dop snart? Är du Intresserad av att göra en likadan tavla? I min webbshop som kallas PysselQvinnans webbshop finns nu doptavlan i pysselkit format. 
                                                            Välkommen in!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar