lördag 31 december 2016

Årets sista dag 2016




Årets sista dag är kommen! 
I början på oktober togs denna ljuvliga sommarbild. Vi hade en ruskig kall sommar med några få möjligheter att bada. För mig som är en badkruka blev mitt första och sista dop denna underbara helg i oktober. Vi hade en syskonträff på min storebror sommarställe. En dag att minnas! Nu har det gått drygt 3 månader temperaturen hoppar upp och ner, från -6 grader kallt ena dagen och +6 grader varm nästa dag. Ingen snö, ingen is och ingen halka. 

                                                                  Skönt tycker jag! 
Men ändå är det kyligt. För när den där råa luften kommer som biter sig igenom skinnet då blir det kallt som det var flera minus ute.

2016 har varit ett upplevelse år för mig. Denna bloggen har endast haft några inlägg. Det blir lite så när jag bloggar på två ställen. Men jag känner att bloggandet har börjat lossa mera. När jag skriver på denna mer personliga bloggen blir texten mer avslappnad, lite mer privat. Medan min företagsblogg är skriven i min yrkesroll som företagare. Det tog lite tid att hitta dessa två roller. Det som däremot fortfarande är svårt är att skilja på är mitt privata skapande och mitt företags skapande. Det hinns oftast inte med något privat skapande. Men jag känner att detta kommer också att bli mer aktuellt framöver. För att bryta av är viktigt. Nu när jag jobbar med min hobby, behöver jag hitta en annan hobby. Men ju mer mitt företag profilerar sig och smalnar in. Då kan jag hitta dem där sidospåren som en privat hobby och för att känna att jag tar ledigt. Och denna hobby kan jag sedan använda att berätta om på denna bloggen. 
                                              
                                                                   Kul! 
                                    För jag älskar fortfarande att skriva och blogga!
                   Det är mest tiden som gör att jag inte hinner uppdatera lika ofta som jag vill. 


Detta är en ganska dålig naturbild tagen inifrån busskuren med mobil kameran. Men det var så fantastiskt denna dagen då jag stod och väntade på bussen. Trädet, troligen oxel, växer bakom busskuren flockades plötsligt av ca 50 st Sidensvansar. En vinterfågel som sällan syns vid fågelboet. När dem dyker upp så är det i flockar.


                            Lånade en bild från  Fågel.se, så du kan se Sidensvansen tydligare.

                                                                Visst är den fin?  
                                                           En av mina favoritfåglar!

                                                        Detta blev årets sista inlägg! 
                                             Nu önskar jag alla läsare ett Gott Nytt År! 

      2017 känns som att det kommer bli ett magiskt år för mig personligen och för mitt företag.                                                                       
                                                               Välkommen åter!         





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar