torsdag 22 december 2016

En plastförpackning blir en korg


Jag behövde inrednings korgar, skålar och lådor till mitt företag PysselQvinnan. Inrednings prylarna behöver jag till mitt försäljningsbord på marknader. Planen är att ha alla dessa uppläggnings prylar skall gå i företagets färger som är orange, vit och svart/grå. Det går ju alltid att köpa. Men eftersom förtaget har miljöåteranvändning i sina produkter så skall jag försöka göra egna genom att ta till vara olika förpackningar och göra om dem.


Till korgen har jag använt en plastförpackning och tågvirke. Det går lika bra med rep eller hampasnöre. Du behöver också ha en limpistol.


Mät och klipp repbitar från kant till kan. Avsluta med ett bredare rep i upptill. Gärna i avvikande nyans.


Här ser du korgen upp och ner. Den Lättviktiga plastförpackningen fick en dubbel så mycket tyngd med de inklädda tågvirket. Jag valde att måla minkorg i orange och svart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar