måndag 17 oktober 2011

Mera personliga barn tittskåp


Detta personliga barn tittskåp tillhör min äldsta dotter Emelie. Det som är personligt i tittskåpet är fotografiet som jag har satt en tavelram runt. Det är ett fotografi som är taget när Emelie var 2 år. Leksakshyllan minns jag att den var väldigt dyr. Det jag mera har köpt i detta tittskåp är gunghästen, tavelramen och drag vagnen med klossarna. Leksakerna är miniatyr saker som jag hade hemma. Bollarna är träkulor. Den andra barntavlan på gaveln är en bild som jag har klippt ut från en tidning. Alla saker är fast klistrade med limpistol. Tapeterna och mattan i skåpet är tyg som jag har klistrat fast.


Klossarna i hyllan som är staplade som en pyramid är fyrkantiga pärlor. Dockorna är från mitt dockskåp när jag var liten. På detta tittskåp var det en kartong skiva i bakstycket som man lossade och satt fast med spännpinnar. En del tittskåpsramar är öppningen från glaset medan andra från bakstycket. Det finns många olika variationer. Jag hörde från en läsare att det tydligen har blivit populärt att tillverka tittskåp igen. Fick se i min material samling i källan att jag hade ett mini tittskåp liggande. Känner ett sug att sätta igång igen. Nackdelen är att hobbyaffären i vår närliggande stad Kungsbacka har upphört. Så då blir det att bege sig till Mölndal eller Göteborg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar