söndag 21 augusti 2011

Första skörden av tomaterna



Mina tomatplantor är stora som buskar och på varje planta är det ca 10-15 tomater. Det är cocktailtomater som jag har sått. Det blev väldigt många som jag skrev i ett tidigare inlägg. På baksidan av huset växer dem i sina spänner. Där står det 10 stycken tomatbuskar. Jag har även 5 plantor som inte fick plats ute. Dem har fått stanna kvar på min inglasade altan och det har blivit några få tomater. Dem växer inte lika bra där inne.


Jag har get plantorna biogödsel 1 gång i veckan. Det har gjort dem kraftiga och tomaterna på buskarna har blivit mycket större än dem man köper i affären. Häromdagen fick jag se att dem hade börjat mogna.



Jag hittade en som var helt röd, så jag stoppade in den i munnen och den var supergod. När jag räknade alla tomaterna som är på alla plantor så är det ca 100 stycken tomater. Det är nästan så jag kan starta försäljning J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar