söndag 14 augusti 2011

Måla på allt


Det går att måla på allt det är bara låta fantasin flöda. Men det går även att köpa många olika föremål i hobbyaffärerna som är avsedd att måla på med olika sorters färger. Materialet jag har målat på här är trä platta underdelen och flätad korg på ovansidan. Jag tror att det är ett grytunderlägg men den går även att ha som tavla. Motivet har jag målat av från en utekruka som jag hade i trädgården med ett blomster angagemang. Jag köpte den i en hobbyaffär som hade utförsäljning i Falkenberg för några år sedan. Färgen jag har målat med är allmogefärg och bakgrunden är bets. Bets är en färg som innehåller mer vatten en färg. Det är effektfult att måla på trä. 


Ibland får jag ett behov att måla med allmogefärgerna och då är det bra att ha lite målarmaterial hemma. I källaren har jag mitt förråd med olika sorters material att skapa med. Det är både naturmaterial, återvinningsmaterial och köpta material. Blommor är ett motiv som jag ofta målar på mina alster. Detta skall föreställa Penséer i olika färger som är i en kruka. Föremålet är gjort av trä och den har jag också köpt i Falkenberg. Den kan man lägga posten i eller dyl. Rosetten är gjord av sidenband.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar