måndag 29 augusti 2011

Skål med målade godispapper


En dag när mina tre barn Emelie, Ida och Christoffer åt godiskolor lämna de kolapapperna kvar på bordet. När jag fick se alla de färgglada papperna med olika mönster och motiv på, fick jag en skapar idé om att man kanske kunde använda dem till något projekt. Jag började skissa av de olika kolapapperna och färglägga dem med färgpennor. Och därefter föddes idén att måla dem på en träskål som jag köpt vid något annat tillfälle med allmogefärger.


Jag målade kolapapperna så att det skulle se ut som dem var fastklistrade omlott på varandra.


Det var många små detaljer för att kunna göra dessa målade kopior av de olika kolasorternas papper. När skålen var färdig efter flera dagar blev jag väldigt nöjd över resultatet. På dessa tre olika fotografier visar jag skålen från olika sidor runt om.





1 kommentar:

  1. Kul och annorlunda idé - förstår att det tog tid, men det blev ju verkligen en unik skål!

    SvaraRadera