torsdag 25 augusti 2011

Korgar med solrosor


För mig är det en avkoppling att måla och det är ett sätt att varva ner. Många jag känner kopplar av framför tv:n. Men inte jag för då blir jag bara rastlös. Så dem få gångerna som jag sitter framför tv:n har jag något handarbete i händerna samtidigt eller så är jag så utmattad att jag inte orkar något oftast när febern börjar bryta ut. Jag målar aldrig på vardagkvällarna efter jobbet för då blir det sällan ett bra resultat. På fredag och lördag kväll utför jag mina hantverk av olika slag. I mitt skapande kommer jag ofta in i olika perioder där alstena har genomgående mönster. Under en period avbildade jag solrosor med en allmogeblå färg som bakgrund. Minns att jag även målade en mindre hylla med solrosor som jag senare gjorde mig av med och som jag inte har fotat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar