onsdag 15 april 2015

Välarbetade kort

                                                                           Hej!

Jag är en flitig besökare på biblioteket. Ofta när jag är där brukar jag inte vara ute efter någon speciell bok utan jag går runt och tittar på hobby avdelningen, handarbete, inredning, konst, trädgård eller mat avdelning. Den här boken lånade jag hem och den gjorde mig inspirerad att skapa dessa hjärtan korten som du hittar i inlägget.



Det första kortet som jag började med, utgick jag de tre färgerna rött, svart och vitt och bakgrunden fick vara i pepparkaksbrun. Jag började med att vika det bruna A4 pappret på mitten och gjorde en mall av blyerts. Jag gjorde tre rutor vågrätt och fyra rutor lodrätt. I varje ruta är det två till tre lager med olika pappersbitar. Jag har även använt tidningspapper, presentpapper och målat med akvarellfärg. Det är bara låta fantasin flöda.



När det röda kortet var färdigt var jag så nöjd och det var ju så roligt. Det blev som ett gift.......
Min idé utvecklades med fler kort i olika nyanser. Detta kortet valde jag att ha samma bakgrund men motivet gick i färg nyanserna blått, svart och vitt.



Det blev som en serie alla korten med samma bakgrund men med olika nyanser. Jag gjorde även en i grönt, men den gav jag bort i present till min bror storebror när han fyllde år. Varje kort tog ungefär 1 timma att göra och hela bordet var fyllt med papper, limstift, färg, penslar och olika saxar.




















  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar