måndag 26 september 2011

3D tavla


Detta är en form av effekttavla med 3D känsla. När jag skapade husen hade jag ingen planering vad jag skulle ha dem till. Jag tillverkade husen för att jag kände för det och tänkte att dem säkert kommer till användning i något annat projekt. Husen är gjorda i vit cenitlera som jag har målat. Jag köper alltid bara den vita leran. För då är det lättade att få fram den färger och nyansen som jag önskar. Det dröjde ganska länge kanske ett halvår innan husen kom till användning i ett nytt projekt. Jag var pyssel sugen och skulle skapa med något som fanns i skåpen och då hittade jag husen och kom på idén med en 3D tavla. 
Tavlan är en ram som är köpt på http://www.ikea.com/se/. Dem är ganska billiga på sina tavlor. Jag målade tavlans motiv som ett landskap med akvarellfärger och ramen så den smälte in i motivet. Till ramen använde jag allmogefärger. Därefter klistrade jag fast husen i cenitlera med en limpistol. Också avslutade jag med att lacka allt med inomhus för att tavlan skulle få lyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar