söndag 25 september 2011

Personliga barn tittskåp


Detta är mitt tredje inlägg som handlar om mina tittskåp och här har jag utvecklat skåpen genom att göra dem mer personliga. Under den perioden jag skapade tittskåp sålde jag en massa till bekanta och jag fick många beställningar av bekantas bekanta också vidare. När jag tog beställningar fick dem säga tre egenskaper om personen som skulle få tittskåpet hade. Det var väldigt roligt och jag fick använda fantasin för att få ihop det som kunderna ville ha. Jag gjorde också tittskåpspresenter till min familj, släktingar och vänner. Detta tittskåp är min son Christoffers som han fick när han var liten. Jag valde att göra det personligt genom att sätta in ett foto när han var bebis.Det finns många små detaljer för tittskåp att köpa färdigt på Panduro hobby.

Men dem är ganska dyra, så om det går med hjälp av fantasin att tillverka själv i ett annat material så brukar jag välja det. Men för att tittskåpet ändå skall se ut att vara bekostat så brukar jag blanda färdig köpta produkter med egen tillverkade produkter.Bokhyllan i skåpet är tillverkade av små träskivor som klistras ihop med hjälp av limpistolen. Den har jag köpte på G-B:s Pyssel & Hobby som är en hobby affär i Mölndal. Där dem säljer lite special saker som dem har tillverkat själva. Träskivorna säljs styckvis för en mindre summa och det gör att tittskåp tillverkningen inte blir så dyra i material kostnaden. Träskivorna var ofärgade så jag målade dem vita.  De flesta av leksakerna i hyllan är miniatyr saker som barnen hade haft som leksaker tidigare och det ända som är dyrt i detta tittskåp är förutom tittskåp lådan är stolen.




 



1 kommentar:

  1. Jätte bra idé med ett aldeles eget personligt tittskåp. Och fint!/Gunlög

    SvaraRadera