lördag 16 maj 2015

Eget designat cirkelmönster

 
                                                                            Hej!

Min badrumsserien med cirkelmönstret är något som jag är mycket stolt över. Botten färgen är metallfärg i silver av akrylfärger. Det var en storburk som jag köpte på utförsäljning på Ica Maxi och den täckte bra för pedalhinken hade blivit lite rostig och färgen hade börjat flagna. Det var därför som jag valde att måla om den.


När jag gjorde cirklarna använde jag ett cirkelformat föremål som mal.På badrums serien valde jag att göra ytterkanten vit och fyllde i konturerna med svart. jag tycker att det blev superläckert. Egen designat.



Jag har också målat en kruka med samma mönster. Men här har jag valt att ta bort den vita breda konturen runt cirkeln. Krukan är målad med sandfärg. Det gör att den får en härlig struktur. Jag tycker att den vita kanten var snyggare i mönstret. Eller vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar