fredag 10 april 2015

Vas med pappers snäckor och sommarbuketter


Vasen är från början en återanvänd vinkrus i keramik. Jag har målat den havsblå och gjort målade snäckor i papper. På baksidan av pappers snäckorna har jag limmat fast bomull innan dem fästes på kruset. Det ger en 3D känsla som gör att snäckorna ser äkta ut.

                                                                               Hej!

Jag har putsat upp ett av mina äldre inlägg som inte har fått så mycket visningar. Det har blivit en hel del inlägg på sedan snart 4 år som bloggare. Jag har rensat och städat ibland mina inlägg.

Vasen har fått en sommarbukett med några av mina favorit sommarblommor. Egen odlad blåklint, se inlägget:jag-har-aven-drivit-upp-blaklint-och. De andra två blommorna är vilda blåklockor i två olika storlekar. Men jag har tror att den stora blåklockan heter Mariaklocka?


Det har inte blivit så många buketter i år. Allt pynt jag har hemma är humör baserat. Jag har känt mig i lite obalans hela sommaren pågrund av Peppers sjukdom och hur allt skall utveckla sig. Läs inlägget:drömmen-som-tyvärr-var-sann.html. Två sommar buketter har jag fått ihop. Här är den andra buketten som står i en köpt glasvas. Här finns också blåklinten fast i olika färgnyansen som bland annat rosa. Här finns även den mindre blåklockan. De andra blommorna som inte var med i den andra buketten är lavendel. Den lukta så gott och fräscht. Den vita blomman med tillhörande blad vet jag dock inte vad den heter. Är det någon annan som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar